Wednesday, May 25, 2011

Kenangan.Kenyataan.Harapan (:

Kenangan.Kenyataan.Harapan
Semalam itu adalah Kenangan, Hari ini adalah Kenyataan dan Hari Esok adalah Harapan.

Semua orang punya Hari semalam yg dipanggil Kenangan. Walau sepahit mana, Walau semanis mana pun tapi bila ia adalah tentang hari semalam itu adalah kenangan.Kenangan yg semua orang ada dan semua orang miliki.
Kenangan tidak semestinya indah kerana yg pahit juga adalah kenangan. Kenara aku percaya disebalik keindahan sebuah kenangan itu ada juga terselit kepahitan kerana hidup ibarat roda yg sentiasa bergerak.
Kenangan bukan untuk ditangisi. Bukan untuk disesali. Tapi dengan kenangan itulah kita akan cuba membina hari ini.

Hari ini adalah kenyataan yg semua orang harus tempuhi.Kenyataan yg semua orang harus hadapi. walau sesukar mana walau sepahit mana. Berjalan dan terus berjalanlah kerana segala kepahitan sebuah kenyataan akan terhakis melalui masa (:

Esok adalah harapan. Mungkin hari esok sebuah harapan akan tercapai. Kerana tiada yg mustahil dengan izin Allah. Mungkin hari Esok segala cita-cita dan impian kita akan tercapai. Teruslah berharap dan menyimpan impian untuk hari esok kerana sesugguh tiada sesiapa yg akan mengetahui disebalik hari esok.tiada yg mampu meramal hari esok tapi bersedialah untuk hari esok! :)

Berdoalah agak Allah mengampunkan dosa kita d hari semalam, kuat dan tabah menghadapi hari ini dibawah Redha Allah yg satu dan ditingkatkan keimanan kita untuk hari esok :)Jangan hanya kita kecapi kemanisan kenagan hari semalam, Kekayaan dan kebahagian hari ini dah kejayaan hari esok sedangkan kita miskin Disana :)Peace no war ! :)

No comments:

Post a Comment

sepatah dua tiga empat patah :